Ofte stilte spørsmål (FAQ)
Til deg som er linsebruker vil vi alltid anbefale å bestille produktene dine i god tid. Vi behandler dine ordre så raskt vi kan, men vi kan ikke forhindre om det oppstår forsinkelser i postgang eller produksjon.
Kan jeg hente varer i butikk?
Ved utsjekk i webshop kan du velge å hente pakken i butikk eller sendt hjem. Om vi har varene på lager vil du normalt få beskjed om at de kan hentes samme dag eller innen to dager. Om ikke vil vi regne ca 5-10 virkedager leveringstid avhengig av varen du har kjøpt. Ønsker du å vite om dine linser finnes på lager før bestilling kan du kontakte oss.
Når får jeg pakken min?
Om du har bestilt sending direkte hjem vil pakken normalt bli sendt innen to dager fra oss eller leverandør. Unntak er hvis en leverandør ikke har mulighet til å sende hjem, eller bestillingen er for stor. Alle bestillinger tar normalt mellom 5-14 virkedager med post, men kan i noen tilfeller ta lenger tid om for du eksempel har bestilt spesiallinser som må produseres per bestilling.
Jeg har ikke fått bekreftelse på e-post
Sjekk først søppelposten din for å sikre at den ikke har havnet i en annen innboks. Finner du den fortsatt ikke, så kontakt oss og vi skal hjelpe deg!
Tomt på lager
Om det skulle skje at produktet du har bestilt er tomt på lager hos leverandør vil du få beskjed på SMS eller e-post om forventet ny leveringstid.
Bytterett og angrerett
Angrerettskjema følger med hver ordrebekreftelse på e-post. Solbriller kan byttes mot byttelapp. Bestiller du linser eller briller med personlig resept er det normalt ingen bytterett på dette da det er spesiallaget til deg. Kontakt butikken om du har bestilt feil vare og vi vil hjelpe deg så godt vi kan.
Jeg ønsker å endre eller kansellere min ordre. Er det mulig?
Etter at du har bestilt er det i de fleste tilfeller dessverre ikke lenger mulig å endre eller kansellere din bestilling da vi behandler og sender fortløpende. Kontakt oss så fort du kan og vi vil selvsagt prøve å hjelpe deg. Har du fått en bekreftelse om fullført ordre på e-post kan vi ikke gjøre endringer. Angrerettskjema følger med hver ordrebekreftelse du får på e-post.
Jeg la inn en bestilling på webshop for flere dager siden, men har ikke fått beskjed om at den er sendt. Hvor blir det av pakken min?
Hvis du har bestilt henting i butikk vil du ikke få e-post om at den er fullført/sendt før den er klar til å hentes. Om det samme oppstår ved bestilling direkte hjem så er det mulig en forsinkelse hos leverandøren. Kontakt oss så hjelper vi deg gjerne.
Jeg er kunde hos dere og ønsker å kjøpe linser på nett, men jeg husker ikke styrkene mine
Velg linsen du ønsker å kjøpe, deretter velger du «allerede kunde hos oss/enligt tidligare» og legger inn annen nødvendig informasjon uten å velge styrker. Du får da lik linsestyrke som siste bestilling.
Finner du ikke det du leter etter? Kontakt oss her eller ring oss på tlf 67540636 – vi hjelper vi deg gjerne!
Bærum Optikk AS tar forbehold om prisendringer og trykkfeil.