Kundefordeler

Som kunde hos Bærum Optikk får du en rekke fordeler både som privatkunde og bedriftskunde

 

Ett glass gratis ved kjøp av brille to og tre

Når du kjøper en brille får du ett glass gratis på både brille to og tre. Dette gjelder også ved kjøp av solbriller med styrke! Kjøpet må gjøres innen to mnd fra første brille er kjøpt og gjelder rimeligste løsning. Dette gjelder glass fra Zeiss.

 

Gratis etterjustering av briller

Etter å ha kjøpt en brille hos oss kan du når som helst komme innom og få de justert, strammet, byttet skruer eller neseputer. Kom innom så hjelper vi deg. Vår verkstedekspert Viggo er ekstra dyktig med mer kompliserte tilpasninger.

 

 

Del opp betalingen

 

I samarbeid med Resurs Bank gjør vi det enkelt for deg å dele opp betalingen din. Det eneste vi trenger av deg er en kredittsjekk – som du vil få svar på mens du venter – og du kan kjøpe alt av briller, kontaktlinser og tilbehør med hele 24 måneders delbetaling.

Ved kjøp i butikk vil du få en faktura sendt til din folkreregistrerte adresse eller Digipost, måneden etter kjøpet blir gjort. Første faktura inneholder de delbetalingsalternativene du kan velge mellom. Du velger delbetaling ved å betale inn beløpet som står «å betale» bak det alternativet du ønsker. Du trenger ikke legge til administrasjonsgebyret på innbetalingen da dette er medberegnet. Merk at etableringsgebyret blir lagt på i måned 2 og fakturert beløp vil da blir litt høyere den måneden. Dette er en engangskostnad per kjøp som delbetales. Du forholder deg til valgt delbetaling resten av nedbetalingstiden, men du kan når som helst velge å sluttbetale ditt kjøp. Har du spørsmål til Resurs Bank kan du ringe tlf: 22 56 37 33.

 

Linsekunder som kjøper linser for seks mnd eller mer i løpet av ett år
  • Fordelskort på linser gir deg hver sjette 90-pk gratis*
  • -20% på innfatninger*
  • -10% på brilleglass
  • -10% på solbriller*

*Gjelder MyDay, Clariti og Live

 

Ekstralinser når du går tom for linser

Ved kjøp av linser for seks måneders forbruk får du gratis ekstralinser dersom du er tom for linser og du må vente på ny levering. Gjelder fem stk linser til hvert øye når du bruker endagslinser og en stk linse til hvert øye når du bruker månedslinser. NB! Vi anbefaler alltid å bestille nye linser i god tid da levering kan ta en-to uker avhengig av din linsetype.

 

Kostnadsfrie prøvelinser etter nytilpassing og retilpassing

Vi ønsker å være sikker på at dine nye linser fungerer bra for deg. Derfor tilbyr vi deg gratis prøvelinser ved nytilpassing — i tillegg til kostnadsfri etterkontroll. Dette gjelder ikke skreddersydde spesiallinser.

 

Ofte stilte spørsmål

Jeg angret på mitt kjøp da jeg kom hjem, kan jeg bytte en vare jeg har kjøpt i deres butikk? Ja, hvis du har bedt om byttelapp på forhånd. I utgangspunktet har vi ingen returordning da de fleste varer er spesialtilpasset hver kunde, men skal du kjøpe en solbrille i gave til noen andre kan vi gjøre et unntak. Du vil ikke få pengene tilbake ved bytte, men du kan bytte i en annen vare eller motta en tilgodelapp.

Jeg syns ikke brillene sitter godt nok, kan jeg justere de selv? Vi anbefaler ikke å justere de selv, men heller komme innom oss slik at vi kan hjelpe deg. Innfatninger er laget av mange forskjellige materialer og er du uheldig og ødelegger noe må du selv stå ansvarlig for eventuelle kostnader for å reparere. Vi bistår deg med hva enn det skulle være, så ikke nøl med å spørre hvis du trenger hjelp.

Jeg har brilleseddel fra en annen optiker, kan jeg kjøpe briller hos dere? Ja – vi anbefaler allikevel at en av våre optikere tar en rask styrkesjekk. Dette er kun ment som en sikkerhetsrutine fordi vi ikke kan garantere at du får riktige glass om ikke en av våre optikere har undersøkt deg selv. Om du ikke ønsker at vi sjekker styrkene er det fortsatt helt i orden at du bestiller briller hos oss, men da kan vi ikke være ansvarlig for at styrken er riktig utmålt til dine øyne.

Kan jeg bruke en gammel innfatning eller en ny innfatning kjøpt et annet sted? Ja, det kan du. Vi tar en titt på innfatningen først for å se om den ser ut til å være i god nok stand, også må du signere et aksept-skjema hvor du godtar at dette er på eget ansvar. Dette er fordi skulle det skje noe under montering, kan vi ikke alltid skaffe reservedeler til innfatninger kjøpt i en annen butikk, eller om det er en gammel brille som har gått ut av produksjon. Vil vil uansett gjøre vårt beste for at du som kunde blir fornøyd og være så forsiktig vi kan.

 

Rabattene gjelder varer i butikk og ikke bestillingsvarer
Rabattene gjelder ikke allerede rabatterte varer eller pakkeløsninger

Bestill time til synsundersøkelse